Seimo garažiukas – šilta vietelė, kur nereikia persidirbti

Kol didžioji dalis šalies gyventojų taupo centą prie cento, kad galėtų įsigyti didesnį pirkinį, mūsų valdžia, toks jausmas, galvoja, kaip tų pinigų kuo daugiau ištaškyti vėjais.

Naujausias pavyzdys, kuris iš tikrųjų labai senas – LR Seimas prestižinėje Vilniaus vietoje, pačiame sostinės centre, šalies Neries, jau daugybę metų turi garažą.

Daugiau nei 7 tūkst. kvadratinių metrų ploto garažas stūkso beveik 1 ha plote.

Per metus šio garažo išlaikymas mums visiems kainuoja apie 1 mln. eurų.

Seimo garaže dirba automobilių diagnostikas, sandėlininkas, 5 automechanikai, 2 autolektrikai, 5 autošaltkalviai, dažytojas, suvirintojas, plovėjas, variklių mechanikas, eksploatacijos technikas, tiekėjas ir 21 vairuotojas.

Viso – 46 darbuotojai, kurie prižiūri 40 Seimui priklausančių automobilių.

Tų automobilių yra visokiausių – vieni 18 metų senumo, kiti 5-erių metų senumo eskortiniai BMW automobiliai.

Ką veikia ir ką dirba Seimo garažiuko darbuotojai?

Galima pasakyti, kad Seimo garažiuko darbuotojai tikrai nepersidirba.

Buvo atliktas auditas, kurio metu nustatyta, kad 17 autoremontininkų per dieną tenka 2 automobiliai.

Tuo tarpu vairuotojai dirba tik 43 proc. viso darbo laiko, o likusį laiką sėdi ir laukia, kol ką reikės pavėžėti.

Be to, per metus buvo net 42 kartai, kai vairuotojas neįvykdė nei vieno užsakymo per visą savo pamainą.

Vidutinis vairuotojų darbo užmokestis – 1257 eurai.

Maža to, paskaičiuota, kad parlamentarams nelabai ir apsimoka važinėti su Seimo automobiliais ir vairuotojais, nes kilometro kaina siekia 2,65 euro – taksi už kilometrą nekainuoja net 1 euro..

Garažo kratosi dėl kokybės

Seimo garaže automobilius gali remontuotis parlamentarai, kanceliarijos darbuotojai, signatarai – jiems paslaugos mokamos.

Tačiau kaip vyksta tas remontas?

Pavyzdžiui, 2018 metais Seimo garažiukas uždirbo 11 100 eurų, šiemet – 7 tūkst. eurų.

Tik priminsime, kad kiekvienais metais Seimo garažas gyventojams atsieja apie 1 mln. eurų!

Kai kurie parlamentarai neslepia, kad net kojos nekelia į Seimo garažiuką ir nepatiki savų automobilių automechanikams.

Seimo nariai, užuot remontavę automobilius Seimo garaže, veža juos taisyti į autorizuotus servisus.

Skaičiuojama, kad per metus parlamentarai išleido beveik 1 mln. eurų kanceliarinių lėšų autorizuotiems servisams.

Kyla klausimas, kam reikalingas tuomet Seimo garažas, kur kyla klausimų dėl jo kokybės?

Po Seimo garažiuko audito buvo pasiūlyta optimizuoti jo veiklą – sumažinti išlaikymo kaštus per pusę, bet Seimo valdyba nesutiko su tokiais siūlymais.

Žinoma, geriau apmokestinti gyventojus naujais mokesčiais, kaip automobilių taršos mokesčiais, turto mokesčiais ir tokiais būdais užkamšyti skyles biudžete, nei apsikuopti savo daržą.

Plačiau: LNK žinių reportaže.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus