Siūlo naują mokestį: apmokestintų dalį vairuotojų

Iki 2035 metų Lietuvos kelių priežiūrai ir plėtrai reikės apie 11 mlrd. eurų.

Tačiau susisiekimo ministras Rokas Masiulis sako, kad lėšų neužtenka, todėl siūloma apmokestinti sunkiasvores transporto priemones, įdiegiant kelių rinkliavos (e-tolling) sistemą, taip pat didinti Kelių programos finansavimą.

„Kelių rinkliava, palyginti su vinjetėmis, būtų neabejotinai teisingesnė kelių naudotojų atžvilgiu, be to, padėtų valstybei generuoti nemažai papildomų lėšų, svarbiems šalies keliams finansuoti“, – spaudos konferencijoje ketvirtadienį sakė R. Masiulis.

Jis pristatė Kelių direkcijos ir ministerijos parengtą ilgalaikę valstybinės reikšmės kelių priežiūros programą.

Kelių rinkliava kasmet leistų surinkti papildomai 60 mln. eurų, tačiau šis projektas stringa Seime.

Dar viena priemonė surinkti trūkstamas lėšas, anot R. Masiulio, būtų Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) finansavimo didinimas.

Skaičiuojama, kad nekeičiant finansavimo, per 16 metų keliams pritrūks maždaug 2 mlrd. eurų, arba apie 125 mln. eurų per metus.

„Ne visiems projektams užtenka lėšų. Pagal paskaičiavimus iki 2035 metų reikės 11 mlrd. eurų, ir trūkumas yra apie 2 mlrd. eurų“, – kalbėjo R. Masiulis.

Strategijoje numatyta, kad iki 2035 metų neliks blogos būklės ruožų magistraliniuose ir krašto keliuose, planuojama rekonstruoti 400 kilometrų nesaugių krašto kelių, baigti visos „Via Baltica“ atnaujinimą, beveik perpus sumažinti žvyrkelių.

Jei skaičiuojama, kad numatytiems tikslams iki 2035 m. pasiekti reikės apie 11 mlrd. eurų, iš jų 6,9 mlrd. eurų – investicijos į kelių tinklo plėtrą, 1,4 mlrd. eurų – kelių priežiūrai, apie 2,4 mlrd. eurų – vietinės reikšmės keliams, 0,2 mlrd. eurų – administravimui ir įstatymų numatytoms prievolėms vykdyti.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus