Siūlo susimąstyti: galbūt senus kledarus verta pakeisti naujais automobiliais?

Naujų automobilių Lietuvoje kasmet nuperkama vis daugiau, tačiau mūsų autoparkas vis dar vienas seniausių Europoje. Sakoma, kad lietuviai praktiški ir taupūs žmonės, tačiau ekonomistai skaičiuoja, kad pirkdami pigius ir senus automobilius lietuviai nei kiek nesutaupo.

Esą statistika, rodo, kad estai rinkdamiesi daugiau naujų automobilių išleidžia mažiau pinigų, nei lietuviai seniems automobiliams.

„Man pačiam nuostabą sukėlė tai, kad bendroje sumoje, įskaitant ypatingai kurą, kuriam (lietuviai – past.) išleidžia daugiau pinigų negu estai, lietuviai automobiliams išleidžia daugiau negu estai – tai stebinantis rezultatas, galbūt, verčiantis susimąstyti, ar tikrai mes efektyviai naudojame lėšas asmeniniui transportui“, – teigė ekonomistas Žygimantas Mauricas.

Jo teigimu, lietuviai laikosi įsikibę įvairiausių nuostatų bei mitų, todėl važinėja senais kledarais.

Tuo tarpu estai važinėja ne tik naujais automobiliais, bet jų eksploatacijai sugeba išleisti kur kas mažiau, nei lietuvis senam kledarui.

Ekonomisto teigimu, lietuviai laikosi įvairiausių mitų dėl naujų automobilių, bet daugelis jų – nepagrįsti.

„Taupus moka du kartus“ arba kodėl lietuvis vidutiniškai automobiliui išleidžia 30 proc., daugiau nei estas:

1.Lietuviai vengia pirkti naujus automobilius dėl paplitusio mito, kad naujo automobilio neva pirkti neapsimoka, nes „vos tik išvažiavęs iš salono jis praranda 20-30 procentų savo vertės“.

Čia vertėtų priminti, kad dar labiau neapsimoka pirkti naujo apatinio trikotažo, nes vos tik išvažiavęs iš prekystalio jis netenka apie 90 proc. savo vertės ir dažnai nuo to momento yra parduodamas jau nebe vienetais, o kilogramais.

2. Lietuviai mielai perka dėvėtus kledarus.

Idealiu atveju tokius, kurie einant metams jau nebepraranda jokios vertės, o dar geriau – padidina! Tad vėliau po kelių „kosmetinių“ pataisymų šį automobilį galima „prastumti“ brangiau nei pirkai kokiam kirgizui.

3. Pirkdamas senus kledarus, lietuvis vidutiniškai net 2,5 karto daugiau (!!!) išleidžia automobilių remontui ir detalėms…

Susumavus visas išlaidas, paradoksaliai, lietuvis automobiliams išleidžia daugiau nei estas*.

Skirtumas tik tas, kad estas važinėja su naujais automobiliais, o lietuviai su kledarais.

Ž. Mauricas nuotr.

Be to, lietuviai 25 proc. daugiau išleidžia kurui nei estai (gali būti todėl, kad daugiau važinėja, tačiau gali būti ir todėl, kad senesni automobiliai naudoja daugiau kuro. Gali būti ir todėl, kad be to, lietuviai mėgsta pirkti kiek didesnius automobilius).

* skaičiai pateikti vienam gyventojui, o ne vienam automobiliui.

Lietuviai, įvairių šaltinių duomenimis, turi šiek tiek daugiau automobilių vienam gyventojui nei estai, tad tai dalinai gali paaiškinti susidariusį skirtumą, tačiau išlaidų pasiskirstymo skirtumai bet kuriuo atveju išlieka (estai didžiąją dalį išlaidų skiria naujų automobilių pirkimui, o lietuviai – senų kledarų remontui).

p.s. pastaruoju metu padėtis gerėja ir lietuviai perka ženkliai daugiau naujų automobilių“, – atkleidė ekonomistas Ž. Mauricas.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus