Surengė eksperimentą: per dvi valandas – 9 vairuotojo pažymėjimai

Paskutiniu metu policija intensyviai stebi, kaip vairuotojai laikosi pareigų važiuojant per pėsčiųjų perėjas. Aišku kaip dieną, jog ne visi vairuotojai laikosi Kelių eismo taisyklių (KET) pėsčiųjų atžvilgiu, tą puikiai žino ir policija, todėl surengė atitinkamą reidą.

Šiaulių pareigūnai vienoje gatvių sankirtų pasistatė nežymėtą policijos automobilį ir, atsukę kamerą į pėsčiųjų perėją, fiksavo, kaip vairuotojai praleidžia pėsčiuosius. Tiksliau, fiksavo būtent tuos vairuotojus, kurie pėsčiuosius ignoravo.

Užfiksuoti gana grubūs pažeidimai, kai vieni vairuotojai sustoja praleisti aiškiai matomo pėsčiojo, tačiau kiti praskrieja pėstiesiems kone per kojas. Vos per dvi valandas užfiksuoti 9 pėsčiųjų nepraleidimai.

Žinoma, policija neliks skolinga KET pažeidusiems vairuotojams. Kokių nuobaudų gali tikėtis devyni vairuotojai nepraleidę pėsčiųjų?

Remiantis Administracinių nusižengimų kodeksu (ANK), nesustojimas prieš pėsčiųjų perėją, kai to reikalaujama pagal taisykles, užtraukia baudą vairuotojams nuo 60 iki 90 eurų.

Maža to, už šį administracinį nusižengimą gali būti skiriamas teisės vairuoti atėmimas nuo 1 iki 6 mėnesių.

Tokių ir panašių eksperimentų vairuotojai sulauks ir ateityje, ypač po to, kai dar vasario mėnesį policija pareiškė, jog vykdys tiek viešą, tiek ir neviešą eismo prie pėsčiųjų perėjų priežiūrą.

Pareigūnai naudoja turimą ir stacionarią, ir mobiliąją vaizdo fiksavimo įrangą, o užfiksavus pažeidimus ne vairuotojo akivaizdoje, nuobaudos siunčiamos paštu.

Pėstieji bando pamokyti vairuotojus

Vairuotojai akylai stebimi ne tik policijos pareigūnų, tačiau ir pėsčiųjų, kurie nutarė pamokyti vairuotojus ir siekia įskiepyti automatinį įprotį – atitraukti koją nuo greičio pedalo ir iki perėjos bei per ją riedėti.

Tokį siūlymą Lietuvos pėsčiųjų asociacija pateikė 187 Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio vairavimo mokykloms ir privatiems vairavimo instruktoriams.

PĖSTIEJI NUTARĖ PAMOKYTI VAIRUOTOJUS – SIEKIA ĮSKIEPYTI AUTOMATINĮ ĮPROTĮ

Asociacijos teigimu, vairuotojai per greitai važiuoja per pėsčiųjų perėjas, yra išsiblaškę, naudojasi mobiliaisiais telefonais, todėl įvyksta skaudūs įvykiai, kurių metu nukenčia pėstieji.

Jų teigimu, problemą galima išspręsti gana paprastai, jei vairuotojai atitrauktų koją nuo greičio pedalo ir iki perėjos bei per ją riedėtų.

Kai kurios vairavimo mokyklos gana greitai sureagavo į asociacijos prašymą ir patikino, jog pradedantiesiems vairuotojams jau bando įskiepyti naująjį įprotį.

Kas kaltas – pėstysis, ar vairuotojas?

Santykius tarp pėsčiųjų ir vairuotojų geriausiai atspindėtų policijos nufilmuotas vaizdo įrašas, kaip vidury dienos pėsčiųjų perėjoje partrenktas pėstysis.

Policija klausia, kaip vertinti tokią situaciją – vairuotojai nepraleidžia einančių per perėjas ar pėstieji eina neįsitikinę, kad vairuotojas juos mato.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus