Taršos mokesčio pasekmės: automobilius gali tekti pardavinėti pusvelčiui

Lietuviai automobilio mokesčio nenori – elektroninę peticiją raginančią nepritarti naujam automobilių taršos mokesčiui pasirašė virš 52 tūkst. žmonių.

Naujais valdžios planais pasipiktinę ne tik internautai, bet ir vairuotojai, ypač važinėjantys senesniais automobiliais.

Skaičiuojama, kad Lietuvos autoparko vidutinis amžius siekia apie 15 metų. Kone didžiąjai daliai vairuotojų tektų paploninti piniginę ir mokėti taršos mokestį.

Tačiau nuogąstaujama, kad rinkoje gali susidaryti nepavydėtina situacija, kai taršesnius automobilius gali tekti pardavinėti pusvelčiui, tačiau klientų vis vien neatsirastų.

„Automobilių rinkoje gali būti toks keistas sujudimas – žmonės norės parduoti automobilius, tačiau nebus žmonių kurie norės sumokėti ir normalią kainą, ir dar susimokėti papildomą taršos mokestį.

Ką turės daryti vairuotojai, tai turbūt mažinti automobilio kainą, kad pirkėjas ir nusipirktų, ir dar turėtų pinigų susimokėti taršos mokesčiui“, – teigė Matas Buzelis, automobilių rinkos ekspertas.

Parlamentaras Eugenijus Gentvilas pritaria, jog įvedus mokestį vairuotojams būtų sunku parduoti senus, taršius automobilius.

„Nes parduodant automobilį tu už jį daug negausi, nes taršos mokestį turės mokėti naujas pirkėjas. Tai reiškia neskatinama ne teršti, o atvirkščiai – skatinama drožti iki galo tą akivaizdžiai aplinką teršiantį automobilį ir jo neatsikratyti“, – įsitikinęs E. Gentvilas.

Panašios nuomonės laikosi ir kalbinti vairuotojai.

Automobilių rinkos ekspertas priduria, kad mokestis mažai ką bendro turi su tarša.

Žadėjusi galutinį mokesčio variantą pateikti jau šį trečiadienį, Vyriausybė darbar tai žada padaryti jau kitą savaitę.

Plačiau – LNK žinių reportaže.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus