Vairuotojai permainų gali nesulaukti – stoja piestu prieš monopolijos išardymą

Techninės apžiūros stotyse atokvėpio nebūna – vairuotojai plūsta vienas po kito, kad galėtų atnaujinti galiojančią techninę apžiūrą savo transporto priemonei.

Dėl didelės paklausos vairuotojams dažnai tenka laukti eilėse. Vilnietis Vilius pasakoja, kad teko laukti net savaitę laiko, kol rado vietą techninių apžiūrų centre.

„Šiuo metu atvežiau įmonės automobilį, tai eilėje laukiau praktiškai savaitę, kad galėčiau jį atvežti – reiškia, kad jis stovėjo ir buvo nenaudojamas kurį laiką“, – pasakojo vilnietis Vilius.

Vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas sako, kad problema išsispręstų, jei techninę apžiūrą galėtų atlikti ne tik paslaugų monopolį sutelkusi techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“, bet ir automobilių servisai.

„Asociacija nuo 1994 metų susikūrusi monopolį, daugiau įmonių nėra įleidžiama į tą rinką, veikia 68 stotys. Pažiūrėkime, kas buvo 1994 metais ir kokie automobilių srautai dabar – 3 kartus pasikeitę, o sprendimų nėra.

Esmė siūlymo, kad žmogui būtų patogiau, jog būtų galima greičiau, patogiau, efektyviau gauti paslaugą“, – teigė ministras E. Misiūnas.

Asociacija kategoriška: bus padaryta daugiau žalos, nei naudos

Dėl susidariusios techninės apžiūros monopolijos pirštu ne kartą baksnojo Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) bei Konkurencijos taryba, tačiau per 25-erius metus situacija nei kiek nepasikeitė.

TV3 žinios nuotr.

Nepaisant to, asociacija „Transeksta“, ginant savo interesus teigia, kad išardžius monopoliją bus padaryta daugiau žalos, nei naudos.

„Lenkai tokią pačią reformą padarę pas save prieš keletą metų ir dabar akivaizdžiai mato jos pasekmes: visų pirma, tai iššaukia atvejus, kai techninės apžiūros dokumentai nuperkami, arba padirbami“, – teigė Rimantas Didžiokas, asociacijos „Transeksta“ prezidentas.

Ginti verslininkų interesų stojo ir buvęs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

„Žiūrėkite, jeigu pats ir remontuoju, ir pats kontroliuoju, tai jau šioje vietoje, man atrodo, yra šioks toks funkcijų nesuderinamumas.

Valstybė neleidžia techninių apžiūrų centrams tapti autoservisams tuo pačiu metu, nes tai jau galėtų atsirasti ir korupcijai prielaidos ir pan.“, – sakė R. Sinkevičius.

Vairuotojai vertina dviprasmiškai

Bandymą liberalizuoti rinką ir suteikti galimybę atlikti techninę apžiūrą servisams vairuotojai vertina dviprasmiškai: vieni įžvelgia patogumą, tačiau atsiranda nemažai ir dvejojančių.

„Ko gero nieko gero, todėl, kad labai daug pagundų, jog važinės techniškai netvarkingų mašinų, čia juk Lietuva“, – teigė vairuotojas Alvydas.

TV3 žinios nuotr.

„Žiūrint koks servisas ir ką vadiname servisu, nes garaže, kur padangas pakeičia su plaktuku, tai irgi yra servisas. O kur yra rimtas servisas, tai skaitau, kad galėtų daryti“, – sakė vilnietis Petras.

„Aš įpratus ir man čia labai gerai, labai greitai ir nematau, kad čia būtų brangu, nes tikrai paslauga yra sudėtinga“, – įsitikinusi vairuotoja Inga.

„Bijau, kad autoservisuose atliekama techninė apžiūra padidins galimybę kyšiams, kad mašinos pataps netvarkingomis. Dabar atvažiuoji ir žinai, kad specialistas ją apžiūri ir patenkintas važinėji su žaliu lapu“, – svarstė Mykolas.

„Galbūt truputėlį į visą tą rinką atneštų konkurencijos ir pakoreguotų kainas ir galbūt, tai būtų nebūtinai lengviau, bet pakeltų kokybę techninės apžiūros“, – sakė vairuotojas Vilius.

Techninės apžiūros asociacija „Transeksta“ netgi dėl kainų išlieka kategoriška: esą išardžius monopolį kainos vairuotojams nesumažėtų, bet padidėtų.

TV3 žinios nuotr.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus