Vairuotojai rado spragą vidutinio greičio matuokliuose

Vairuotojai išsiaiškino, kad sektoriniai greičio matuokliai turi spragą, kuri daliai eismo dalyvių leidžia važiuoti greičiau, nei jiems leidžia Kelių eismo taisyklės (KET).

Su redakcija susisiekė jaunas vairuotojas Linas, kuriam kilo abejonių dėl sektorinių greičio matuoklių.

Jo teigimu, pradedantieji vairuotojai, dažnai įvardijami kaip „klevo lapai“ ar „žalialapiai“, neturintys 2 metų vairavimo stažo, pagal KET privalo kai kuriuose kelių ruožuose važiuoti lėčiau, bet, pasirodo, vidutinio greičio matuokliai neįgalūs to identifikuoti.

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) pripažino, jog iš tiesų egzistuoja tam tikra spraga, kuri daliai vairuotojų leidžia važiuoti greičiau.

Egzistuoja spraga

KET numato, kad automagistralėse vairuotojams, turintiems 2 metų stažą, leidžiama važiuoti ne didesniu nei 130 km/val. greičiu, greitkeliuose maksimalus greitis siekia 120 km/val.

Nuo praėjusių metų lapkričio 1 d. įsigaliojo Vyriausybės patvirtinti pakeitimai:

pradedantieji vairuotojai, besimokantys vairuoti arba laikantys praktinį vairavimo egzaminą asmenys automagistralėse gali važiuoti ne didesniu kaip 100 km/val. greičiu, o greitkeliuose – ne didesniu kaip 90 km/val. greičiu.

Keliuose su asfalto ar betono danga – ne didesniu kaip 80 km/val. greičiu, kituose keliuose – ne didesniu kaip 70 km/val. greičiu.

LAKD laikinasis vadovas Vitalijus Andrejevas pripažįsta, kad sektoriniai greičio matuokliai yra bejėgiai 100 proc. atskirti, kuris eismo dalyvis yra „klevo lapas“, o kuris – ne.

Todėl šioje vietoje egzistuoja spraga – pradedantieji vairuotojai pro matuojamą ruožą gali važiuoti greičiau, nei jiems leidžia KET, ir vis tiek nebus nubausti.

„Taip, spraga egzistuoja, nes jeigu jūs neturite priskyrimo, kaip yra, tarkime, Estijoje, kad būtinai vairuotojai turi būti užsiregistravę tam tikrame registre, tai pas mus, kadangi nėra tokio registro, tai taip, „klevo lapas“ gali važiuoti tame ruože maksimaliu leistinu greičiu“, – apie šią problemą paklaustas teigė V. Andrejevas.

Tačiau jis pridūrė, kad paliktą spragą bus mėginama išspręsti.

V. Andrejevas teigė, kad sektoriniai greičio matuokliai statomi ne tik ten, kur yra didesnis leistinas greitis, tad pradedantiesiems vairuotojams daug vietų spustelėti akceleratoriaus pedalą nebus.

„Matuoklius statome ten, kur yra daugiausia ribojimų. Tai gali būti 70 km/val. greitis ir pan.

Iš tų visų ruožų gal bus tik 10–15 proc., kuriuose bus 90 km/val. leistinas greitis.

Mes orientuoti ir į gyvenvietes, per kurias eina tranzitinis transportas, tai ten iki 50 km/val. ribojamas greitis, kai kur 70 ir t. t.

Bet kokiu atveju ta koreliacija arba tas problemos sušvelninimas yra realus“, – pridūrė LAKD vadovas.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus