Vėluoja: „Linavos“ draudimo bendrovė – tik kitąmet

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ planus šiais metais teikti draudimo paslaugas atideda. „Optimistinis variantas pasirašyti pirmąsias draudimo sutartis buvo gruodžio 1 d., bet situacija truputį užsitempė“, – teigė asociacijos prezidentas Erlandas Mikėnas.

Jo teigimu, bendrovė toliau siekia įnešti konkurencijos į draudimo rinką įsteigdama naują draudimo bendrovę ir teikti visų rūšių transporto priemonių draudimo paslaugas, nes dabartinės draudimo kainos yra siaubingos.

Draudimo rinkos ekspertas tokius žingsnius vertina atsargiai. Esą draudimo verslas visoje Europoje yra nuostolinga veikla, o „Linavos“ optimistinis planas įsteigti naują draudimo bendrovę gali į apačią nusitempti visą draudimo rinką.

Situacija sudėtinga, draudimo kainos – siaubingos

„Linavos“ prezidentas E. Mikėnas pripažįsta: nors judama į priekį, šiemet pradėti teikti draudimo paslaugas nepavyks.

Jo teigimu, jau anksčiau yra suformuotas 6,2 mln. eurų įstatinis kapitalas, paskirta bendrovės valdyba, vadovas ir įkurtas juridinis subjektas UAB „Linavos rizikų valdymas“ – tarpinė stotelė, kuri vėliau bus performuota į draudimo bendrovę, kai Lietuvos bankas išduos licenciją.

Viešai skelbiamais duomenimis, įkurtoje bendrovėje rugsėjo mėnesį darbuotojų skaičius padidėjo nuo vieno iki trijų darbuotojų.

„Jau yra formuojama komanda, kad po licencijos išdavimo viskas vyktų greičiau“, – teigė E. Mikėnas.

Jo teigimu, įsteigta „Linavos“ draudimo bendrove pirmiausia ketinama stabilizuoti draudimo rinką ir pakeisti dabar esančią situaciją.

„Šiuo metu yra siaubingos kainos. Vienos transporto įmonės išsikelia į užsienį, kitos bankrutuoja, o trečios bando išsilaikyti rinkoje. Situacija gana sudėtinga vien dėl to, kad draudimo rinkoje nėra tokios konkurencijos kaip užsienyje.

Lietuvoje draudimo kainos du–tris ir daugiau kartų didesnės – kainos turi būti protu suvokiamos“, – žėrė priekaištus „Linavos“ prezidentas E. Mikėnas.

Jo teigimu, naujai įkurta „Linavos“ draudimo bendrovė planuoja teikti visiems ir visas draudimo paslaugas, kurios susijusios su transportu.

Siūlys teisingas kainas

Išlieka didžiausias klausimas – kada sulauksime žadėtos draudimo bendrovės? Anot įsteigtos įmonės „Linavos rizikų valdymas“ generalinio direktoriaus Sauliaus Pelecko, kol kas dar nesikreipta į Lietuvos banką dėl licencijos išdavimo.

„Oficialiai dar ne – vyksta derinimas. Esame pateikę dokumentus, tačiau dar neoficialiam svarstymui. Lietuvos bankui pateikėme projektinį variantą ir, jį peržiūrėję bei ištaisę, teiksime oficialiai svarstyti“, – pranešė S. Peleckas.

Paklausus, ar siekdamas sudaryti konkurenciją draudimo rinkoje „Linavos“ draudimas sugebės pasiūlyti mažiausias kainas vežėjams ir vairuotojams, S. Peleckas nebuvo toks optimistiškas.

„Taip teigti tikrai negalime. Kainos bus objektyvios, apskaičiuotos sąžiningai, ir kiekvienam klientui, vežėjui bus paaiškintos visos jos sudedamosios dalys, kodėl konkrečiai apskaičiuota tokia suma.

Šioje konkurencinėje kovoje kita draudimo bendrovė tikrai gali apskaičiuoti kitokią kainą, nes tam ir yra laisva rinka. Bet kuriuo atveju „Linava“ savo tikslą bus pasiekusi. Kuo didesnė konkurencija, tuo didesnė tikimybė, kad su kainomis žaidimo nebus, – kainos bus teisingos“, – sakė „Linavos rizikų valdymo“ generalinis direktorius.

Kadangi optimistinis variantas pradėti teikti draudimo paslaugas nuo gruodžio mėnesio subliūško, S. Peleckas tikisi, kad tai pavyks padaryti kitų metų pradžioje.

„Viskas priklausys, kiek Lietuvos bankas svarstys dėl licencijos. Esame susidėlioję kertinius akmenis ir viską susitvarkyti bei pasiruošti norime šiais metais, o nuo kitų metų sausio–vasario mėnesio pradėti pardavimus“, – prognozavo S. Peleckas.

Grėsmė visai draudimo rinkai

Lietuvos draudikų asociacijos direktorius Andrius Romanovskis pastebi, kad įsteigti draudimo bendrovę nėra lengva užduotis, todėl nenuostabu, kad optimistinis variantas subliūško ir tenka susidurti su realybe.

„Linava“ puikiai žinojo realybę, kad procesas nėra lengvas ir reikalauja tiek finansinių resursų, tiek pasiruošimo. Viešojoje komunikacijoje jie tai pradėjo naudoti gana anksti ir pažadais visuomenei sukūrė iliuziją. Pagal tai, kada pradėta ruoštis, kiti metai ir gali būti tie, kai kažkas paaiškės. Jei ir buvo kalbos apie šiuos metus, tai labiau susijusios su viešąja komunikacija ir piaru“, – sakė A. Romanovskis.

Asociacijos direktorius ne kartą minėjo, kad privalomasis draudimas visą gyvenimą buvo nuostolinga veikla, ir vargu ar paslaugas pavyks pasiūlyti pigiau. Tokiu atveju teiktų susidurti su dar didesniais nuostoliais.

„Akcininkai turi būti pasiruošę nuostoliams arba visa galva nerti į visas draudimo paslaugas, ne tik privalomąjį draudimą, kad nuostolius bent kiek minimalizuotų. Teks susidurti su pasirinkimu – verslas ar labdara, ir galiausiai, manau, pasuks į verslo pusę“, – įsitikinęs A. Romanovskis.

Eksperto teigimu, naujo dviračio išrasti nepavyks, nes parduodamas produktas yra visiškai vienodas ir niekuo nesiskiria nuo kitų jau rinkoje esančių, tai didelis klausimas, kiek bendrovė bus pasiryžusi dirbti nuostolingai.

„Laikomasi principo: kuo daugiau paslaugos tiekėjų, tuo bus mažesnė kaina, tačiau yra viena problema – ši paslauga yra nuostolinga, tai kiek galima eiti į nuostolius? Manau, „Linava“ tai puikiai suvokia“, – sakė asociacijos direktorius.

Jo teigimu, pastaruosius septynerius metus į Lietuvos draudimo rinką neatėjo nė viena draudimo bendrovė, todėl tikėtis, kad rinkos naujokas pakeis visą rinką, – labai ambicingas projektas. Maža to, galimas netgi priešingas efektas.

„Pradėjus teikti privalomojo draudimo paslaugas tampama Transporto priemonių draudikų biuro nariu, kur visi suneša savo finansus ir nelaimės atveju garantuoja vienas už kitą. Labai nesinori, kad būtų taip blogai, kad dėl to kiti draudikai turės gelbėti savo finansais. Tai yra didžiausia draudimo rinkos baimė, kad „Linava“ tinkamai įvertintų savo galimybes“, – pastebėjo A. Romanovskis.

Lietuvos banko įspėjimai

Esą pastarosios dvi priklauso „Vienna Insurance Group“ įmonių grupei, todėl stinga tikrosios konkurencijos.

Apie problemas draudimo rinkoje sausio mėnesį pasisakė ir Lietuvos bankas, kuris nustatė atvejų, kai tam pačiam vairuotojui skirtingi draudikai pateikia pasiūlymus, kuriuose įmokų dydžiai skiriasi kelis kartus ar net dešimteriopai.

„Draudikai, teikiantys privalomojo transporto draudimo paslaugą, negali potencialiam draudėjui siūlyti sveiku protu sunkiai paaiškinamų draudimo įmokų. Kalbame ne apie 20–30 proc. ar kiek didesnį draudikų kainų skirtumą, kuris gali būti pagrįstas. Rinkoje pasitaiko atvejų, kai lengvojo automobilio valdytojui pasiūloma 5 000, o krovininio automobilio – 100 000 eurų įmoka“, – teigė Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius Mindaugas Šalčius.

Lietuvos bankas prigrasino, kad tokius draudikų veiksmus, kai pasiūlomos išskirtinai aukštos privalomojo draudimo įmokos, vertins kaip prievolės sudaryti draudimo sutartis vengimą ir už tai taikys teisės aktuose nustatytas poveikio priemones.

„Po Lietuvos banko reakcijos, kai pasakyta, kad pasiūlymo pateikimas su nerealia kaina traktuojamas kaip visiškas pasiūlymo nepateikimas, ką privalo kiekviena draudimo bendrovė, situacija kiek pagerėjo, bet rinkoje pagrindinės lieka tos pačios draudimo bendrovės“, – pridūrė „Linavos“ prezidentas E. Mikėnas.

Tomas Juškėnas | Alfa.lt

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus