Vos pargabentą į Lietuvą A. Juknevičiaus visureigį teko „reabilituoti“

Sausio mėnesį Pietų Amerikos žemyne vykęs Dakaro ralis Antanui Juknevičiui buvo jau dešimtasis. Atlaikę vieną sunkiausių ralių per visą Dakaro istoriją, lygiai prieš mėnesį į Lietuvą grįžo komandos nariai, o šiomis dienomis pargabentas ir lenktyninis automobilis.

Pirmoji užduotis grįžusiam visureigiui – tapti vėl švariam, todėl jis pateko į „Švaros brolių“ specialistų rankas.

Dakaras nuvargina tiek komandą, tiek automobilį

Dakaro legenda pripažintas lenktynininkas startavo su dvejų metų senumo „Overdrive Hilux“. Nors lenktyninis automobilis buvo tvarkomas ir ruošiamas sudėtingiausioms pasaulio lenktynėms, A. Juknevičiaus ekipažas susidūrė su rimtais techniniais nesklandumais, buvo iškilusi grėsmė, kad lenktynės baigsis net neįpusėjusios.

„Šių metų Dakaras buvo trumpas, bet vienas iš sunkiausių: pirmą kartą per 10 metų Dakare „pagavau stogą“, pirmuosiuose etapuose nuolat kaito variklis, kurį teko net perrinkinėti.

Nepaisant visų nesklandumų finišavome. Žinodami, kad visos ralio distancijos neįveikė daugiau nei pusė startavusių ekipažų, galime džiaugtis savo rezultatais. Peru išbandymus atlaikė tiek visa komanda, tiek kaprizus rodęs „Overdrive“ visureigis“, – teigė A. Juknevičius.

Įveikus tokį dykumų maratoną komandos nariams reikia poilsio, atgauti jėgas, kurių buvo atiduota tikrai nemažai.

Anot lenktynininko, automobilį irgi reikia savotiškai „reabilituoti“, tad pirmas veiksmas – pasirūpinti jo švara. Visureigio išorės bei vidaus švara pasirūpino „Švaros brolių“ specialistai.

Pasak A. Juknevičiaus, iš automobilių švaros centro lenktyninis automobilis keliaus tiesiai į mechanikų rankas.

Užtruks beveik pusdienį

„Akivaizdu, kad švarinant šį automobilį nepakaks tik aukšto slėgio vandens srovės ar įprasto salonui skirto siurblio. Beveik dvi savaites visureigis buvo eksploatuojamas ekstremaliomis sąlygomis, veikiamas aukštos temperatūros ir smėlio.

Nešvarumai prikepę prie kėbulo ir dugno, salone netrūksta smėlio ir dulkių, sėdynės permirkusios prakaitu. Reikės rimtai padirbėti plaunant kėbulą ir dugną, valant saloną“, – teigia „Švaros brolių“ Automobilių švaros centrų tinklo vadovas Algirdas Plečkaitis.

Per beveik mėnesį trukusią automobilio kelionę į Lietuvą nešvarumai tik dar labiau įsisenėjo. A. Plečkaitis siūlo įsivaizduoti, kaip atrodytų jūsų automobilis, jeigu jo visai neplautumėte apie vienerius metus. Maždaug taip atrodo Dakaro iššūkius atlaikęs A. Juknevičiaus visureigis.

Valant standartinius automobilius nėra įprasta matyti tokį kiekį smėlio: „Overdrive Hilux“ savo salone iš Pietų Amerikos dykumų parsigabeno apie 15 kilogramų smėlio, kurį pašalino automobilių švaros profesionalai.

Pasak automobilių švaros specialisto, tokio automobilio švara rūpintis turi profesionalų komanda: autosportui paruošto automobilio valymas ir plovimas reikalauja kitokių valymo procedūrų nei įprastai.

Dėl saugos konstrukcijų sunkiau prieiti prie kai kurių salono vietų, nemažai navigavimo bei automobilio valdymo įrangos ir laidų nėra paslėpti po interjero detalėmis, todėl reikia imtis papildomų atsargumo priemonių.

Anot A. Plečkaičio, 4 švaros specialistai su lenktyninio automobilio išore bei salonu dirbs apie 5 valandas, po kurių lenktyninis automobilis vėl blizgės lyg prieš kelionę į Pietų Ameriką.

Naujienos iš interneto

Komentuoti

Skaityti komentarus