Žieminis Lietuvos bekelės čempionato etapas buvo įveikiamas ne visiems

Praėjusį savaitgalį pirmą kartą Lietuvos istorijoje bekelės lenktynių („rally-raid“) čempionato etapas vyko žiemos metu.

Tai sukėlė nemažai iššūkių tiek organizatoriams, tiek dalyviams – pirmieji užtruko daugybę laiko ruošdami ir tikrindami sunkiai išvažiuojamas Švenčionių rajono trasas, o antrieji suko galvą rinkdamiesi padangas, savo aprangą ir reguliuodami automobilių bei motociklų nustatymus. Pasisekė ne visiems.

Sniego iššūkiai sportininkams

Pirmasis etapas nustebino daugybe „pirmųjų kartų“ – be to, kad Lietuvos bekelės entuziastai pirmą kartą susirinko į varžybas šaltuoju metų periodu, kai miškai padengti sniegu, dalyvauti etape panoro rekordinis skaičius motociklininkų ir dar keli keturračių vairuotojai.

Pastarųjų – vos keturi, tad jie buvo prijungti prie motociklininkų, varžėsi kartu su jais bei sudarė itin gausią, 14 dalyvių klasę.

Šios klasės dalyviams greičio ruožus įveikti sekėsi itin sunkiai: motociklams miškų keliai neretai buvo išvis nepravažiuojami, tad jų vairuotojai bandė įvairias taktikas, kol dalis buvo priversti kapituliuoti.

Paskutinę sausio savaitę oro temperatūra nebebuvo tokia atšiauri, neretai ji tapdavo teigiama, vietomis ištirpo kelius dengęs ledas ir motociklininkams įveikti kai kurias atkarpas tapo įmanoma tik stumiantis.

Todėl jų įskaitoje pirmąsias tris vietas išsivežė keturračių vairuotojai: Dalius Olechnavičius („Can Am Renegade“), Romualdas Karužis („Yamaha YMF700“) ir Gediminas Kareiva („Kawasaki KVF 750“).

Pirmieji du dar ir atstovauja tą pačią komandą – „Specialist + Mudbro“.

„Sport“ automobilių klasėje greičiausi buvo Vaidotas Paškevičius ir Gytis Vercinskas su „Mitsubishi Pajero Evo“ visureigiu, atstovaujantys „4x4Sport.lt“ komandą.

Vaidotas pademonstravo, kad šturmano pakeitimas jo tempo nesumažino – iš trijų greičio ruožų šis ekipažas nugalėjo dviejuose ir to užteko susikrauti įtikinamą persvarą bei nugalėti pirmame Lietuvos bekelės lenktynių čempionato etape.

Anksčiau V. Paškevičiui navigavęs Darius Leskauskas kartu su Merkiu Saukevičiumi („Toyota Tacoma“, komanda „BDT“) užėmė antrą vietą, o Virginijus Liepis su Dovydu Jasaičiu („Mitsubishi Pajero“, komanda „Klasmann“) liko treti.

„Sport“ klasės automobilių, motociklų bei keturračių ekipažai varžėsi trijuose greičio ruožuose, kurių ilgiausias buvo net 57 km. Tai – dar vienas rekordas Lietuvos bekelės lenktynių čempionato istorijoje.

Sunkiai įveikiami netikėtumai turistams

„Tourism“ klasė tradiciškai buvo gausiausia tarp automobilių – joje startavo 12 ekipažų. Kai kurie – visiškai standartiniai, kai kurie – kiek modifikuoti.

Ekipažų patirtis taip pat skyrėsi – buvo ir startuojančių pirmą kartą, buvo ir patyrusių, kelerius metus varžybų nepraleidžiančių bekelės mėgėjų. Tačiau visus automobilius vienijo keturių varančių ratų pavara, o ekipažų narius – lengvas jaudulys dėl nežinomybės, mat žiemą tokių varžybų iki šiol nėra buvę.

Turistams reikėjo įveikti du orientacinius etapus – pirmajame apie 185 km maršrutas buvo surašytas kelio knygoje, antrajame apie 50 km atkarpoje išdėlioti virtualūs taškai, matomi navigatoriuje.

Pirmojo finišą pavyko pasiekti visiems ekipažams, o antrajame dėl „Suzuki Vitara“ variklio gedimo nestartavo šeimyninis Valdo ir Audriaus Bujanauskų ekipažas.

Pirmame orientaciniame ruože daug keblumų ekipažams sukėlė viena atkarpa, kurioje reikėjo pakilti į statų kalną elektros linijoje – pirmieji su šia užduotimi susitvarkę automobiliai vietomis padarė sunkiai įveikiamas sniego pusnis, kuriose klimpo ir slydo žemyn net ir patyrę varžybų dalyviai.

Galiausiai daugelis ekipažų, tempdami vieni kitus iš gilių pusnių ar vaduodamiesi patys su „gervėmis“, įveikė organizatorių parengtą išbandymą.

Susumavus abiejų orientacinių ruožų rezultatus, pirmąją vietą žieminiame Lietuvos bekelės lenktynių čempionato etape užėmė „Toyota FJ Cruiser“ ekipažas, kurį sudarė trys nariai: Darius Grinys, Mindaugas Jankus ir Arūnas Jovaiša. Jie visą dieną varžėsi pavyzdingai: ne tik surinko visus virtualius kelio punktus, bet ir nei karto neviršijo nustatyto greičio.

Organizatoriai už menkiausią važiavimą greičiau nei leistina žvyrkeliuose, miesteliuose ar vietose, kur yra gyvenamųjų namų, baudžia be pasigailėjimo – šis buvo vienintelis ekipažas, nei karto nenusižengęs taisyklėms.

Antri tarp turistų liko Antanas Stepulaitis su Vytautu Kružiku (komanda AV, automobilis „Land Rover Discovery“), treti – „Stihl“ komanda su „Toyota FJ Cruiser“ (Darius Kasakaitis, Kęstutis Juškevičius ir Mantas Kasakaitis).
Antras Lietuvos bekelės lenktynių („rally-raid“) čempionato etapas „4×4 Perimetras“ vyks gegužės 17-18 dienomis taip pat Švenčionių rajone.

Komentuoti

Skaityti komentarus